//
du leser...
Ressurs

Facebook viser muskler på annonseringsmarkedet

Facebook Sells More Access to Members

Grafikk fra WSJ Research

Geoffrey Fowler skriver i sin artikkel i The Wall Street Journal om hvordan Facebook selger informasjon om oss, at selskapet, sammenliknet med Google, har et unikt utgangspunkt fordi de vet mer enn hva våre søke- og surfevaner er. Frivillig legger brukere ut personlig informasjon som navn, venner, telefonnummer og hva de liker – noe som, ikke overraskende, er ekstremt verdifullt for markedsføringsbransjen. Men Fowler mener selskapet trekker en tynn line mellom å benytte seg av brukerdataene for å tiltrekke seg markedsføringspenger og det å leve opp til selskapets lovnader til brukerne om å holde dataene private.

Se videoen hvor Fowler blir intervjuet om artikkelen sin her.

The Wall Street Journal har også laget en liten guide til hvordan du kan justere dine personverninnstillinger på Facebook.

Advertisements

Diskusjon

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: